Vill du arbeta för ett bolag som är mitt i en spännande digitaliseringsresa? Trivs du i en platt organisation och vill arbeta i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som junior orderadministratör hos CERTEX Svenska AB vara något för dig.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att CERTEX har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och CERTEX en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

CERTEX Svenska AB är en av Sveriges ledande leverantör av helhetslösningar inom lyft, stållinor och service. I vilka former lyft än förekommer i industrin, i hamnar, på byggarbetsplatser, i gruvor eller inom något helt annat område, så har CERTEX produkterna och tjänsterna som gör det möjligt.

CERTEX Svenska AB har en lång historia på den svenska marknaden och grundades redan 1904. Sedan 2007 är de en del av Axel Johnson International och affärsområdet Lifting Solutions. Det gör koncernen till Europas ledande leverantör inom lyft och ger ett stort nätverk av systerbolag och leverantörer som bidrar till att hitta rätt produkt för varje lyftbehov.

I tjänsten som orderadministratör tillhör du ett Customer Success-team om tolv personer, varav åtta sitter på det Stockholmsbaserade kontoret.

Arbetsuppgifter

I rollen som orderadministratör ansvarar du primärt för att skriva order, ge leveransbesked till kund samt ha en dialog med produktionsavdelningen för att följa upp order. Du arbetar i ett CRM-system, där alla inkommande ärenden samlas och hanteras. Ärendena rör bland annat order, sälj- och tekniska frågor. I rollen har du regelbunden extern kontakt med både kunder och leverantörer samt kontinuerlig intern kontakt med kollegor gällande kundorder/-frågor. Flera större kunder har egna inköpsportaler där du administrerar order- och leveransstatus. Dialog med mindre kunder sker främst över telefon eller digitalt (via mejl/chatt). Du och ditt team delar på bemanningen av inkommande telefoni och chatt, där du primärt kommer att ha fokus på digital kommunikation.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

  • Gymnasial utbildning
  • Minst ett års relevant arbetslivserfarenhet, förslagsvis inom kundservice eller telefonsupport
  • Grundläggande kunskaper inom Office-paketet
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Erfarenhet från CRM-system är meriterande

Som person tror vi att du är uppmärksam och tillmötesgående. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera bra lösningar Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Därtill är du bra på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare är du öppen för förändringar och har viljan att anpassa ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Täby, Stockholm
Lön: Fast lön (plus en bonusmodell)

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta Bravuras kandidatsupport via chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper de dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!