Är du en driven och resultatinriktad e-handelsspecialist med passion för digital försäljning med erfarhenhet av B2B? Nu söker vi dig som vill vara med och ta vår e-handel till nästa nivå!

Om oss

CERTEX Svenska AB är en av Sveriges ledande leverantör av helhetslösningar inom lyft, stållinor och service. I vilka former lyft än förekommer såsom inom industrin, i hamnar, på byggarbetsplatser, i gruvor eller inom transportsektorn, så har CERTEX produkterna och tjänsterna som gör det möjligt.

CERTEX har en lång historia på den svenska marknaden och grundades redan 1904. Sedan 2007 är vi en del av Axel Johnson International och affärsområdet Lifting Solutions. Idag är koncernen Europas ledande leverantör inom lyft.

Om rollen

I rollen som e-handelsspecialist kommer du att spela en central roll i att förbättra kundupplevelsen, öka konverteringsgraden och driva intäkter genom att driva optimeringen av vår e-handel. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med globala marknadsföringsteamet, utvecklare och andra nyckelfunktioner för att skapa en konkurrenskraftig och modern digital kundresa. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att implementera digitala marknadsföringsstrategier, analysera användarbeteenden, förbättra webbplatsens prestanda och hantera produktkataloger. Du kommer också att identifiera och införa nya tekniska lösningar som stärker vår e-handelsverksamhet.

För att lyckas i rollen behöver du ha god kunskap om e-handelsplattformar, SEO, digital marknadsföring och analysverktyg. Du bör också ha erfarenhet av att arbeta med konverteringsoptimering och kundupplevelse.

Vi söker dig som är analytisk, kreativ och har en passion för digital handel. Om du är en driven och innovativ person som vill vara en del av ett dynamiskt team och bidra till vår tillväxt inom e-handel, ser vi fram emot din ansökan!

Dina ansvarsområden:

  • Optimera och hantera e-handelsplattformar för att förbättra användarupplevelsen.
  •  Analysera kundbeteenden och implementera strategier för att öka konverteringsgraden.
  •  Hantera produktkataloger och säkerställa att produktinformationen är korrekt och uppdaterad.
  •  Utveckla och genomföra digitala marknadsföringskampanjer för att driva trafik och försäljning.
  •  Samarbeta med utvecklare och designers för att förbättra webbplatsens funktionalitet och design.
  •  Övervaka och analysera nyckeltal för att identifiera förbättringsområden.
  •  Implementera och testa nya teknologier och verktyg för att optimera e-handelsstrategin.
  •  Hålla dig uppdaterad om de senaste trenderna och bästa praxis inom e-handel.

Kvalifikationer:

  •  Adekvat eftergymnasial utbildning.
  •  Erfarenhet av att arbeta med CMS plattformar.
  •  God kunskap om SEO, SEM och digital marknadsföring.
  •  Vana att arbeta med Google Analytics och andra analysverktyg.
  •  Förmåga att arbeta med konverteringsoptimering och A/B-testning.
  •  Stark förståelse för kundbeteenden och användarupplevelse.
  •  Erfarenhet av att hantera produktkataloger och e-handelsinnehåll.
  •  Erfarenhet av B2B-försäljning.
  •  God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika team.
  •  Förmåga att arbeta självständigt och driva projekt från start till mål.

Meriterande:

  • Erfarenhet av CRO-verktyg som Hotjar, Optimizely eller liknande
  • Arbetat med olika typer av digitala marknadsföringskampanjer.
  • Erfarenhet av CRM verktyg, Hubspot eller liknande.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Täby
Lön: Fast lön (plus en bonusmodell)

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Sista ansökningsdag är den 1 juni 2025.

Ansökan med CV och personligt brev mejlas till: hakan.donnerlid@certex.se. 

Välkommen med din ansökan!